W każdej firmie znajdują się dokumenty, dyski lub inne nośniki danych, których nie możemy tak po prostu wyrzucić do kosza. Umiejscowione na nich wrażliwe dane musimy utylizować we właściwy sposób. Ponieważ wszyscy przedsiębiorcy zobowiązani są przechowywać dokumentację firmową przez określony czas warto nie tylko wiedzieć jak długo powinniśmy to robić ale również jak zutylizować po wymaganym czasie. Dokumenty podatkowe czy dokumentację zusowską trzeba przechowywać przez okres minimum 5 lat.
brakowanie dokumentów warszawa
Z kolei dokumentację kadrową, aż 50 lat. Po dokonaniu selekcji, to znaczy w tedy gdy już mamy pewność jakie dokumenty możemy zniszczyć należy zastanowić się czy jesteśmy w stanie samodzielnie odpowiednio zutylizować dokumenty. Z reguły prócz dokumentów w formie papierowej są dodatkowo dyski czy też inne nośniki danych np.: płyty, pen drajwy, jakich samodzielnie usunąć nie będziemy w stanie. W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w profesjonalnym niszczeniu dokumentów.